Hitta leden

På denna plats, ägde invigningen rum den 7/6 2019.
Tittar du till vänster ser du Eckerö Linjen och hotell Havsbaden. Eckerö Linjen har hjärtstartare och Bankomat. Ica har även de uttagningsmaskin och hjärtstartare till vänster om ingången.
Bankomaten till höger om ingången.
För att gå från Eckerö Linjen till Grisslehamns Kapell går man mellan bodarna för att slippa gå på vägen.
Mittemot anslagstavlan och invigningsplatsen går man genom hamnen för att komma till kapellet.
På baksidan hittar du holken med stämpel till ditt pass.
Du går samma väg tillbaks för att undvika alla bilar.
Gå sedan mot centrum och Ica.
Runda Ica byggnaden och ta sikte mot skogen.
Gångstigen för dig genom skogen och fram till Medborgarhuset som du passerar på vänster sida.
Ta sikte på motionsspåret vilket du går in på och följer en bit. Där spåret delar sig tar du till vänster.
Här lämnar du spåret för att korsa landsvägen.
På andra sidan landsvägen hittar du en stig som för dig genom skogen.
Lycka till med den fortsatta vandringen!

Hej

Här visas bilder hur du går första delen av Vikingaleden.

Först går du till Grisslehamns kapell för att få din stämpel i ditt pass. Stämpeln hittar du i en fågelholk på baksidan av kapellet. Önskar du gå in i kapellet då det inte är öppet. Se öppettider under fliken kontakt. Hör gärna av dig i god tid före ditt besök.

Efter besöket rekommenderas du att ta vägen åter genom fiskehamnen, eftersom det är dåligt med trottoarer på landsvägen. Du tar sedan riktning mot den västra hamnen och Ica-butiken, rundar affären och fortsätter mot skogen.

Efter gångvägens slut  passerar ni till vänster Medborgarhuset och rakt fram börjar motionsspåret där ni tar till vänster. När ni börjar se en landsväg till höger och en öppning mot den, korsas vägen och ni tar in på en stig på andra sidan. sedan är det bara att följa stigen mot den Gamla landsvägen där du hittar ett av Pilgrimsmärkena.